شروط اجرای موسیقی زنده در کرمان؛ البسه تنگ ممنوع!

0
449

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی منوط به اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن عمومی است.

حمید مستعلی زاده در جلسه مشترک با اعضای اتحادیه هتل داران و سفره خانه های سنتی و اداره ارشاد اسلامی که به منظور وحدت رویه در اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی برگزار شد، توضیح داد: اجرای زنده موسیقی در اماکن عمومی بسته به اخذ مجوز از دفتر موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی است و انجام هر گونه تبلیغ در این خصوص ممنوع است.

وی افزود: اعضای گروه موسیقی باید از وضعیت ظاهری و پوشش مناسب برخوردار باشند و از پوشیدن البسه تنگ و چسبان، بدن نما و کوتاه، دارای علایم غیرمجاز ، پاپیون و کراوات که مروج فرهنگ غرب بوده خودداری کنند.

مستعلی زاده عنوان کرد: صاحب پروانه کسب یا نماینده قانونی وی مسئولیت نظارت بر حسن اجرای رعایت شئونات اسلامی در حین اجرای موسیقی زنده دارد و حضور وی در تمام ساعات فعالیت گروه موسیقی الزامی است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی که اقدام به اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی می‌کنند باید در ایام سوگواری ائمه معصومین، شب قبل و روز شهادت و ایام فاطمیه شامل روز شهادت و دو روز قبل و دو روز بعد از آن و روزهایی که توسط مراجع ذیربط عزای عمومی اعلام شده است، از برگزاری کنسرت زنده خودداری کنند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی تعهد، تذکر و پلمب را از جمله برخوردهای قانونی برای افرادی که ایجاد مزاحمت برای همسایگان و سد معبر در هنگام اجرای موسیقی زنده داشته برشمرد و تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد ایجاد مزاحمت با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: واحدهای صنفی که اقدام به اجرای موسیقی زنده می‌کنند باید در زاویه دید دوربین‌های مدار بسته باشد و تمام محیط محل استقرار گروه موسیقی و مشتریان را پوشش دهد.

مستعلی زاده بیان کرد: پذیرش و ارائه خدمات به مراجعین در سفره خانه‌ها و مکان هایی که نسبت به اجرای موسیقی زنده کرده است نباید بیش از ظرفیت مکان و واحد صنفی باشد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی به همراه پلیس امنیت اخلاقی به صورت مشترک بر نحوه اجرای موسیقی زنده در سفره خانه ها و هتل ها و رستوران ها نظارت خواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

منبع: ایسنا

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید