اجراخوانی یک زوج تئاتری در هفته تئاتر به یاد حمید سمندریان

0
865

یک زوج تئاتری هر ساله در هفته تئاتر، ترجمه‌ای از نمایشنامه حمید سمندریان را به یاد او اجراخوانی می‌کنند.

هنردیلی: کوروش ساسانیان، کارگردان و بازیگر تئاتر امسال قرار است در هفته تئاتر نمایشنامه «بازی» استریندبرگ را به صحنه ببرد. وی در این باره به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: من سال ۱۳۸۱ زیر نظر استاد حمید سمندریان بازیگری و کارگردانی را فرا گرفتم و پس از فوت او، با خود عهد کردم به هر طریقی یادش را گرامی بدارم.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل هر سال با همسر و همکارم النا آهی به بهانه تولد استاد نمایشنامه «بازی استریندبرگ» را به یاد ایشان نمایشنامه‌خوانی می‌کنیم. در چند سال گذشته خانه تئاتر به گروه ما لطف داشته و ما این اجرا را در هفته تئاتر به صحنه می‌بریم، امسال هم این امکان پیش آمد که در شانزدهمین بزرگداشت هفته تئاتر دوباره با «بازی استریندبرگ» یادی از استاد حمید سمندریان بشود.

ساسانیان با بیان اینکه این نمایشنامه در سالن کنفرانس تئاتر شهر اجرا خواهد شد، گفت: جالب است که این نمایشنامه توسط خود حمید سمندریان ترجمه شده و هر سال توسط گروه تئاتر «کا» در سال روز تولدش خوانده می‌شود.

وی اظهار داشت: بازیگران این نمایشنامه‌خوانی النا آهی، فرزین نوبرانی و خودم و آهنگساز ابوذر همتی است. این اجرا در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن کنفرانس تئاتر شهر به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

ساسانیان درباره محتوای نمایشنامه نیز توضیح داد: نمایشنامه درباره زوجی است که در جزیره دور افتاده سال‌هاست زندگی می‌کنند، ناگهان مهمان ناخوانده‌ای وارد زندگی آنها می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: نویسنده این نمایشنامه اثر «فردریش دورنمات» است و جالب است بدانید که استاد سمندریان در روزهای پایانی عمرشان تصمیم گرفتند این نمایشنامه را مجدد روی صحنه ببرند که متأسفانه فوت کردند و این اتفاق نیفتاد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر اظهار داشت: من و همسرم ـ النا آهی ـ تصمیم داریم این نمایشنامه را در چند سال آینده به صورت یک پروژه به روی صحنه ببریم.

منبع: فارس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید