واکنش یک چهره اصلاح‌طلب به مستند شبکه افق درباره «محمدرضا شجریان»

1
555

عبدالله رمضان زاده از چهره های سیاسی اصلاح طلب، به مستند پخش شده در باره محمدرضا شجریان از شبکه افق واکنش نشان داد.

درباره مستند «شجریان از سیپده تا فریاد»

«شجریان از سیپده تا فریاد» مستندی است که به روایت بخش‌هایی از زندگی محمدرضا شجریان هنرمند ایرانی می پردازدو فراز و نشیب‌های زندگی هنری و سیاسی او را در گفت وگو با هنرمندان و موسیقی دانان صاحب نامی همچون حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و حمید نوربخش مورد بررسی قرار می‌دهد.

مصاحبه‌ جنجالی شجریان با صادق صبا مدیر سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی در بخشی از این مستند به تصویر کشیده شده و در ادامه با گفتگوی او با روزنامه ایران اشاره می شود.

شجریان در سال‌های ابتدایی انقلاب با ارائه قطعاتی همچون «سپیده» نقش مهمی در همراهی با جریان انقلاب اسلامی ایفا کرد و نوای ربنای او سال ها از صدا و سیما پخش شد، البته مواضع او در سال ۸۸ موجب بروز مسائلی شد که در این مستند به آنها پرداخته شده است.

«شجریان؛ از سپیده تا فریاد» به ‌کارگردانی مهدی طوسی و گویندگی ناصر طهماسب، شنبه دهم فروردین ماه از شبکه افق پخش شد.

محمد مهاجری درباره مستند شجریان در خبرآنلاین نوشت:

مرحوم دکترشریعتی جمله معروفی دارد که می‌گوید: “برای کوبیدن یک حقیقت، خوب به آن حمله نکن، بد از آن دفاع کن”

شنبه عصر، شبکه افق مستندی تحت عنوان «از سپیده تا فریاد» پخش کرد که به زندگی هنری و سیاسی محمدرضا شجریان پرداخته بود. به گمانم سازندگان برنامه به زعم خود خواسته بودند با استفاده از جمله دکترشریعتی، بجای حمله خوب به شجریان، از او بد دفاع کنند تا کوبیده شود. اما ناشی گری کرده بودند و به او بد و پراشتباه حمله کرده بودند. در واقع نه تنها نتوانستند شجریان را نزد هواخواهانش تخریب کنند (حتی با انتشار فیلم او در جشن هنر شیراز یا پخش عکس‌های خوانندگان زن قدیمی) که برای مخالفان شجریان هم جز دوسه مشت شعار نچسب، چیزی نداشتند.

به عنوان فردی که عمرش را در رسانه سپری کرده به همکارانم در شبکه افق می‌گویم اگر جای شما بودم، پول این مستند تبلیغاتی را از حامیان این خواننده معروف می‌گرفتم! و نیز اگر بخواهم به ادبیات دوستان این شبکه سخن بگویم، عرض می‌کنم بگردید و نفوذی‌هایی که خط دادند و این مستند را روانه آنتن شبکه افق کردند و شجریان را بعد از چندین سال بایکوت، احیا کردند پیدا کنید!

ناشیانه به کاهدان زدید رفقا!

1 نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید