دستفروشان اطراف «تئاتر شهر» ساماندهی شدند

0
485

معضل دستفروشان اطراف تئاتر شهر که مدت‌ها بود گریبان این مکان فرهنگی را گرفته بود، نزدیک به ایام نوروز موقتاً رفع شده است.

معضل دستفروشان اطراف مجموعه تئاتر شهر و چهار راه ولیعصر موضوعی نیست که تازگی داشته باشد، هر سال نزدیک به عید دور تا دور چهار راه ولیعصر را دستفروشان پر می‌کنند و در این بین معضلات زیادی هم بدین واسطه رخ می‌دهد.

اما امسال این دستفروشان تنها به ایام نزدیک به عید منتهی نشده بودند بلکه از چند ماه قبل دستفروشان از استان‌های مختلف اطراف تئاتر شهر را پر کرده بودند و همین امر هم باعث اعتراض اهالی فرهنگ به چهره زشت اطراف این مکان فرهنگی شده بود.

حتی در ایام سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر نیز این دستفروشان جمع آوری نشدند و زمانی هم که رسانه‌ها برای این امر پیگیری کردند، باز هم اطراف تونل نور جشنواره و بخش های دیگر پارک و اطراف مترو و زیرگذر ولیعصر مملو از دستفروشان می‌شد و شب‌های جشنواره عملا به دلیل تراکم جمعیت شرایط سختی برای رفت و آمد فراهم می‌شد.

حال شاهد هستیم که دستفروشان اطراف چهارراه ولیعصر در یک طرحی از سوی شهرداری ساماندهی شده و در خیابان سرمدی ولیعصر اسکان داده شده‌اند و ماشین‌های اماکن تهران نیز چهار گوشه چهارراه ولیعصر را پر کرده و اجازه ورود هیچ دستفروشی را به این مکان نمی‌دهند.

هر چند علت جمع‌آوری این دستفروشان در خیابان برای مبارزه با بی‌نظم عمومی و بهبود رفت و آمد مردم در این مکان‌ها صورت گرفته است، اما همین هم می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

سعید اسدی رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز درباره وضعیت ساماندهی فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر و رسیدگی به شرایطی که دستفروش‌ها در این محیط ایجاد کرده‌ بودند، می‌گوید: خوشبختانه این اتفاق با تعامل خوب با شهردار منطقه ۱۱ و شهردار ناحیه رخ داده و طی یک فرآیند قانونی و آماده سازی برای سامندهی دستفروشان صورت گرفته است.

وی درباره طرح تعمیرات خود تئاتر نیز می‌گوید:‌ به زودی و پس از اجرای نمایش پارسا پیروزفر، این تعمیرات برای سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

مجموعه تئاترشهر اکنون با یک چهره تمیز و خلوت روبه رو است و شرایط بهتری را می‌تواند برای پذیرایی از علاقه‌مندان تئاتر فراهم کند و امیدوار هستیم که این شرایط در ادامه نیز به قوت خود باقی بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید